Általános Szerződési feltételek (ÁSZF)
Verziószám: 1.0 |
Közzététel dátuma: 2024.03.01. |
Bevezető
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) hatálya a Vállalkozás pe-ta.hu weboldalán (továbbiakban: weboldal) – az ÁSZF elfogadásával – létrejött jogviszonyokra terjed ki.
Az ÁSZF azzal a céllal jött létre, hogy rögzítse Polgári Törvénykönyv szerinti Vállalkozás és az Igénybe vevő, így a fogyasztó, továbbá a fogyasztónak nem minősülő jogi személyek, illetve jogi személyiség nélküli szervezetek elektronikus úton történő – weboldalon keresztül létrejött – szerződéskötéshez kapcsolódó jogokat és kötelezettségeket, továbbá tájékoztatást adjon az igénybe vevők részére a szerződés keletkezésével, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos minden fontos tényről és körülményről.
Az ÁSZF-ben rögzített, igénybe vevőkre vonatkozó jogok és kötelezettségek kizárólag a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztókra érvényesek.
Az ÁSZF, mint szerződési feltétel, a Vállalkozás által – több szerződés megkötése céljából – egyoldalúan, az Igénybe vevő közreműködése nélkül előre meghatározott tartalommal bír, amely tartalmat a Vállalkozás és weboldal szolgáltatásait Igénybe vevő (másik) fél egyedileg nem tárgyalt meg.
A weboldalon (keresztül) megvásárolható termékek azok részére elérhetők, akik az ÁSZF tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerték majd azt elfogadták.
Az ÁSZF-ben rögzített jogok és kötelezettségek alanyai, illetve azok fogalom meghatározásai:
- Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
- Igénybe vevő: az a természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki/amely információs társadalommal összefüggő szolgáltatást vesz igénybe.
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Jelen ÁSZF tartalmának összeállítása az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően történt, így különösen:
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
- az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint
- a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet.
! | Kérjük, hogy a weboldalon történő megrendelése előtt figyelmesen olvassa el az ÁSZF tartalmát! |
1.) Vállalkozással kapcsolatos adatok
a.) A vállalkozás adatai
Név: | BÉKÉSI BRAND Kft. |
Cím: | 7632 Pécs, Uitz Béla utca 15. 5. emelet 16. |
E-mail cím: | bekesi.brand@gmail.com |
Telefonszám: | +36203730016 |
A regisztráló hatóság neve: | |
Cégjegyzákszám: | 02 09 082646 |
Adószám: | 25811199-2-02 |
b.) Tárhelyszolgáltató adatai
Név: | SiteGround Spain S.L. |
Székhely címe: | Calle de Prim 19,28004 Madrid, Spanyolország |
Online chat: | https://www.siteground.com/contact_us.htm |
2.) Általános rendelkezések
2.1. A szerződés nyelve
Jelen Általános Szerződési Feltételek, valamint a weboldal, az ügyintézés és a panaszkezelés nyelve magyar.
2.2 A szerződés alakisága, iktatása és utólagos hozzáférhetősége
Jogi szempontból a weboldalon leadott megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) nem írásban, hanem ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek. Tekintettel arra, hogy az ÁSZF elfogadása nem minősül írásba foglalt szerződésnek, a Vállalkozás, Igénybe vevővel megkötött szerződést egyedileg nem iktatja, de rögzíti a szerződéskötés dátumát, valamint tárolja – és a weboldalon elérhetővé teszi – az érvényben lévő és hatályon kívül helyezett minden ÁSZF-et (azokat a hatályba lépés dátumával és verziószámmal lát el), így mind a Vállalkozás, mind pedig az Igénybe vevő részére hozzáférhetővé válik a szerződés bármely későbbi időpontban.
Az ÁSZF tartalma elsődlegesen szöveges formátumban érhető el a Vállalkozás weboldalának nyitó oldalán. Az ÁSZF változatlan formában történő tárolásának biztosítása érdekében a Vállalkozás PDF formátumban is közzéteszi az ÁSZF-et. A Vállalkozás az ÁSZF-et a közzétételének napjának dátumával és verziószámmal lát el, módosítás esetén a módosított ÁSZF-et közzéteszi. A módosított ÁSZF csak akkor lép hatályba, ha ahhoz az Igénybe vevő kifejezett hozzájárulását adta, ami hozzájárulást az Igénybe vevő a következő vásárlás során történő ÁSZF elfogadásával tud megtenni.
2.3. Magatartási kódex
A Vállalkozás nem csatlakozott a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexhez, így jelen weboldal kereskedelmi gyakorlatával kapcsolatban magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
2.4. A digitális adattartalom működése valamint a hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége
A weboldal a HTTPS protokollt használja arra, hogy web-dokumentumokat jelenítsen meg az Interneten keresztül – HTML formátumú weboldalán – az Igénybe vevő számára.
Az így (HTTPS protokoll alapján) továbbított képek, grafikai elemek, video- és audioklipek, továbbá más adatok bármely modern böngészőn (az ismert böngészők aktuálisan legfrissebb verzióin) keresztül elérhetők, megjeleníthetők bármely olyan eszközön, amely alkalmas az említett böngészők futtatására.
A felhasználói élmény megfelelősége érdekében az Igénybe vevőnek kell gondoskodnia arról, hogy a megfelelő böngésző mellett megfelelő sebességű Internet-hozzáférés álljon a rendelkezésére.
A weboldalon való vásárlás feltételezi, hogy az Igénybe vevő ismeri az Internet technikai és műszaki korlátait, és a használatával együtt járó hibalehetőségeket elfogadja.
A Vállalkozás nem felelős az Interneten továbbított adatok hibás továbbításáért és az Interneten felmerülő működési hibákért, melyek akadályozzák a zavartalan vásárlást, azok bármilyen okból is következtek be.
2.5. A digitális adattartalom és az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedések
A weboldal használata az Igénybe vevő számítógépére nézve nem jelent kockázatot, azonban a Vállalkozás javasolja, hogy az Igénybe vevő használjon vírusírtó szoftvereket, illetve telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. Az Igénybe vevő számítógépén található adatok védelme az Igénybe vevő feladata.
A weboldalra mutató linket bárki elhelyezhet saját honlapjának felületén a Vállalkozás külön hozzájárulása nélkül. Tilos linket úgy elhelyezni, hogy az a Weboldalt valamely más oldal részeként jelenítse meg.
3.) A megvásárolható termékek
3.1. A weboldalon megvásárolható termékek
A Vállalkozás a weboldalon részletesen feltünteti a termék nevét, a termékek lényeges tulajdonságait, így a termék árát, – amennyiben szükséges – egységárát, járulékos költségeit (különösen: a szállításért és a csomagolásért felszámított költségek) valamint megjeleníti a termék fotóját/fotóit. A termékek adatlapján megjelenített képek egyes esetekben eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát és a csomagolási költséget is, azonban nem tartalmazzák a házhozszállítás díját és utánvétes fizetés esetén az utánvét pénzkezelési díját, melyek a bruttó áron felül fizetendők.
Amennyiben akciós ár kerül feltüntetésre, úgy a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja az Igénybe vevőt az akcióról és annak pontos időtartamáról és egyéb paramétereiről.
4.) A vásárlás általános rendje
A weboldalon keresztül rendelni csak regisztrációval lehetséges, a nap 24 órájában.
Csak magyarországi címre szállítandó megrendelést áll módunkban elfogadni. A Magyarország területén kívüli, illetve egyéb címre történő szállítás lehetséges, minden ilyen esetben a Szolgáltató E-mailben előre egyeztet a vásárlóval a felmerülő plusz szállítási költségről. A megrendelés és szállítás költségét előre utalással szükséges teljesíteni.
A termék vagy szolgáltatás megrendelésére irányuló szerződési jognyilatkozat megtétele (az ÁSZF elfogadása) minden esetben fizetési kötelezettséget von maga után!
5.) A szerződéskötés folyamata
5.1. A szerződés lépései és technikai feltételei
a.) A megvásárolható terméket a termék adatlapján lévő “Kosárba teszem” gombra kattintva lehet a kosárba tenni. Vannak termékek, melyek darabra, vannak, vannak, amik csomagban megvásárolhatók (az adott terméknél megadott mennyiségi egység szerint) és egy-egy termékből vagy csomagból egyszerre több is vásárolható.
b.) A kosár a weboldal jobb felső sarkában található kosár ikonnal, vagy a termék kosárba tételét követően felugró ablakon elérhető „Kosár megnyitása” gombra kattintva nyitható meg, illetve a termékoldal jobb oldalsávjában elhelyezett „Kosár” modulban is megtekinthető, megnyitható.
c.) Kosár tartalma
A kosárban lévő termékek mennyiségét az Igénybe vevő tetszése szerint módosíthatja (a mennyiség átírásával, illetve a mennyiség mellett lévő fel-le nyilakkal). A termék kosárból való törlése a törölni kívánt termék sorának elején lévő kis “X” ikonra kattintással lehetséges.
A kosárban lévő termékek összesen bruttó összege a “Kosár összesen” címszó alatti “Részösszeg”-nél, a szállítási díj a “Szállítás”, a teljes fizetendő végösszeg a “Végösszeg” felirat mellett található.
Amennyiben folytatni szeretné a vásárlást, kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra vagy a felső menüben válassza ki a kívánt kategóriát. Abban az esetben, ha szeretné befejezni a vásárlást a “Tovább a pénztárhoz” gombra kell kattintania.
d.) Pénztár
Bejelentkezés
A pénztárba érve megjelenik a “Visszatérő vásárló vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez” felirat. A korábban már regisztráltak ide kattintva tudnak eljutni a bejelentkezési felületre (vagy a felső menüben a “Bejelentkezés” menüre kattintva tudnak bejelentkezni), ha épp nincsenek még bejelentkezve, illetve, ha még nem regisztrált az Igénybe vevő, de szeretne, akkor itt tudja kezdeményezni a regisztrációt a “Regisztrálok” gombra kattintva. A regisztrációs oldalon meg kell adni a Vezetéknevet, keresztnevet, email címet és jelszót, majd a “Regisztrálok” gombra kell kattintani a regisztráció befejezéséhez. A sikeres regisztráció utána weboldal automatikusan a “Mantraindia Fiók” oldalra lép.
Abban az esetben, ha az Igénybe vevő nem szeretne bejelentkezni vagy regisztrálni, vendégként (regisztráció nélkül) is vásárolhat, egyszerűen az adatlapok kitöltésével.
Vásárlás közbeni regisztrációra is van lehetőség, mégpedig a “Pénztár” oldalon, a “Számlázási adatok alatti “Létrehozol tagsági fiókot nálunk?” felirat mellett található jelölőnégyzetre történő kattintással (annak pipálásával). Amennyiben az Igénybe vevő így regisztrál, a vásárlással együtt létrejön a fiókja is.
Cím adatok
A “pénztár oldalon tudja az Igénybe vevő megadni a számlázási adatokat, illetve ha a számlázási címtől eltérő címre szeretné kérni a szállítást (a “Szállítás másik címre?” felirat előtti jelölő négyzetre történő kattintással, azt kipipálva tudja megnyitni az adatlapot), a szállítási címet, illetve a szállítással kapcsolatos egyéb megjegyzéseket (“Rendelés jegyzetek”), mint pl: érkezéskor hívjanak fel mobilon, vagy, hogy 4-es kapucsengő, stb.
A rendelés tartalma
Még a pénztár oldalán, a címadatok mellett (mobileszközön alatt) található a rendelés részletezése, ahol a megrendelt termékek és/vagy szolgáltatások kerülnek feltüntetésre a kapcsolódó árakkal és egyéb díjakkal együtt, valamint itt ellenőrizhető a rendelés elküldése előtt a végösszeg is. Amennyiben az Igénybe vevő módosítani szeretne a rendelésén, vissza kell lépnie a kosárba és az előzőekben leírt módon korrigálhatja azt. Amennyiben az Igénybe vevő mindent rendben talált, ki kell választania a fizetési módot.
Fizetési információk
A rendelés tartalma rész alatt találhatóak a fizetési információk, ahol az Igénybe vevő ki tudja választani a neki megfelelő fizetési módot. A fizetési módok közül a felsorolt lehetőségek előtti kis körre kattintással lehet kiválasztani a megfelelőt. A kiválasztást követően az Igénybe vevő további információkhoz jut a választott fizetési móddal kapcsolatban.
Opcionális ajánlat (Order Bump)
A rendelés elküldése előtt bizonyos esetekben külön, egyedi ajánlatot kínálhat fel a weboldal, amit nem kötelező elfogadnia az igénybe vevőnek. Amennyiben azonban az ajánlatot elfogadja, az ajánlat mellett található jelölőnégyzet pipálásával a rendeléséhez kapcsolhatja, ezzel megnövelve a kosárban lévő termékek számát és a fizetendő végösszeget.
Rendelés zárása
Amennyiben az igénybe vevő kiválasztotta a fizetési módot, el kell fogadnia az ÁSZF-et az ezirányú nyilatkozat előtti kis jelölő négyzetre történő kattintással (pipálással).
A megrendelés zárásához az Igénybe vevőnek rá kell kattintania a “Megrendelés elküldése” feliratú gombra.
Megerősítés
A megrendelés elküldése után – amennyiben az Igénybe vevő nem a bankkártyás fizetési módot választotta – a rendelés megerősítésre kerül a weboldalon, ahol a rendelést leadó Igénybe vevő ismételten áttekintheti a rendeléssel kapcsolatos adatokat.
Amennyiben az Igénybe vevő a bankkártyás fizetési módot választott, a rendelés aktiválásakor elérhetővé válik az online fizetési felület, ahol is az igénybe vevő teljesítheti fizetési kötelezettségét. A fizetendő végösszeg – a megrendelés összesítése alapján – minden költséget tartalmaz!
Utólagos ajánlat (Upsell)
A rendelés elküldését követően (de még a rendelés lezárását megelőzően) egyes termékekhez egyedi ajánlatot kínálhat fel a webáruház, ezek az úgynevezett “Upsell” termékek. Az Igénybe vevő szabadon dönthet arról, hogy az egyedi, időkorláttal ellátott ajánlattal él vagy sem. Ha az Igénybe vevő megnyomja az “Igen, kiegészítem a rendelésem ezzel a termékkel és lezárom a vásárlást.” felirattal ellátott gombot, akkor a rendelése kiegészítésre kerül az adott termékkel és a végső összesítő oldalon (még az elküldést megelőzően) az új termékkel bővített rendelés adatai lesznek áttekinthetőek. Amennyiben az Igénybe vevő nem fogadja el az ajánlatot (rá kattintva az előző gomb alatti piros-, “Köszönöm, nem élek az ajánlattal. Nem szeretném megrendelni ezt a terméket.” feliratra, a rendelése a korábbiaknak megfelelően, változatlan formában kerül továbbításra a webáruház részére.
e.) Az Igénybe vevő a rendelés aktiválását követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül e-mailben kapja meg a fogyasztói szerződése – Vállalkozás általi – megerősítését (továbbiakban: visszaigazolás). A visszaigazolás tartalmazza a vásárolt termék megnevezését, mennyiségi egységét, mennyiségét, egységárát, összesen értékét, fizetés mód megjelöléseként az utánvétet és a szállítási költséget (a szállítási költség tartalmazza a csomagküldés díját, az utánvét pénzkezelési díját és a csomagolást is), linket az alkalmazható Eljárási/felmondási tájékoztatóhoz és elállási/felbontási nyilatkozat minta letöltéséhez való linket, valamint a szállítási határidőt.
f.) A létrejött szerződés adatai véglegesek, így az elküldés után az Igénybe vevő által nem módosíthatók.
g.) Amennyiben a visszaigazolás az előírt határidőn belül az Igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az Igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozáshoz, illetve a Igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Vállalkozás kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert az Igénybe vevő rossz e-mail címet adott meg a rendelés során, vagy az Igénybe vevő e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
h.) A megrendelések feldolgozása munkanapokon 10:00 – 16:00 óra között történik.
i.) Vállalkozás fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Igénybe vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!
j.) Amennyiben a feldolgozás során kiderül, hogy a rendelés nem teljesíthető, úgy azt a Vállalkozás elutasítja, és erről, valamint az elutasítás okáról értesítést küld az igénybe vevő e-mail címre. Az elutasítást követően az Igénybe vevő újból rendelést adhat a weboldalon.
k.) Ha a Vállalkozás a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, a Vállalkozó erről az Igénybe vevőt haladéktalanul tájékoztatja, valamint a Vállalkozás az Igénybe vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríti. E kötelezettség teljesítése Vállalkozást nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
l.) A Fogyasztónak minősülő Igénybe vevő – amennyiben a megvásárolt termékre vonatkoztatva lehetséges – az elállás szabályai szerint élhet elállási jogával.
5.2.) Az adatbeviteli hibák kijavítása
A kosárba tett áru, illetve annak a rendelés során választható paraméterei (különösen típus és mennyiség) – amennyiben erre igény merülne fel – módosíthatóak. A bevitt adatokat az igénybe vevő a kosárba történő belépés után tudja módosítani – a vásárlási folyamat során, a rendelés elküldését (aktiválását) megelőzően bármikor -, illetve a rendelési folyamat végén történő ellenőrző felületen.
Ezen kívül a Vállalkozás a hiányos vagy hibás (nem megfelelő karakterek) adatbevitel esetén hibaüzenet megjelenítésével biztosítja az adatbeviteli hibák felismerhetőségét.
5.3.) Fizetés, fuvarozás, teljesítési határidő és kiszolgáltatás
a.) Fizetés
Az Igénybe vevő a weboldalon különféle fizetési módok közül tud választani. Termék vásárlása esetén:
– bankkártyás fizetés (Az online bankkártyás fizetések az OTP Simple Pay és a PayPal rendszerein keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el;
– utánvétel (Az áru átvételével egyidejűleg, készpénzben a futárnál.).
Bankkártyás fizetés esetén a fizetés a termék megrendelésének utolsó lépésében lehetséges.
Utánvétel történő fizetési mód esetén a fizetés a Vállalkozás megbízott partnere (futárszolgálat) részére történik készpénzben, a termék kiszolgáltatásakor (átadásakor) és forintban. Ha a megrendelt áru vételárát egy héten belül nem utalja át, illetve nem egyenlíti ki bankkártyás fizetéssel, úgy munkatársunk megkísérli felvenni Önnel a kapcsolatot, hogy tisztázza a nem fizetés okát. Ha a kapcsolatfelvétel nem sikerül a megrendelést a leadást követően 10 nap után töröljük és erről elektronikus üzenetet (e-mailt) küldünk.
A fizetés minden fizetési mód esetén forintban történik.
b.) Teljesítési határidő
Termékértékesítés esetén a Vállalkozás – abban az esetben, ha a megrendelt termékből van raktáron, 2-4 munkanapon belül teljesíti a termék kiszolgáltatására vonatkozó kötelezettségét.
A Vállalkozás készleteit meghaladó vagy raktáron nem lévő termékeink rendelésének teljesítési határideje 1-3 hét. Visszaigazolásunkban – telefonon, vagy e-mail-ben – (nem az automata visszaigazolásban) pontos információkat szolgáltatunk a megrendelt termékek várható szállítási idejéről, körülményeiről.
c.) Fuvarozás
Termék kiszolgáltatása esetén a csomag tartalmazza a megrendelt terméket.
A csomag nem tartalmazza az elektronikus úton már átadott dokumentumokat, így a számlát (e-számla), „A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató”-t, valamint az “Elállási/Felmondási Tájékoztató”-t és Elállási/Felmondási Nyilatkozat mintát, továbbá az ÁSZF-et.
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
Szállítási/fuvarozási díj: 1.490 HUF
Utánvét kezelés díja: 360 HUF
d.) Kiszolgáltatás termék vásárlása esetén
A kiszolgáltatás az áru Igénybe vevőnek történő átadását jelenti. Arra az esetre, ha a visszaigazolásban – a Vállalkozás által – megjelölt időszakban az Igénybe vevő nem tudja megoldani az áru átvételét, a visszaigazolást követően írásban (e-mailben) más nagykorú személyt is megnevezhet maga helyett átvételre jogosultként.
Abban az esetben, ha a szállítási cím vagy az átvétellel kapcsolatos megjegyzés nem egyértelmű, a Vállalkozás telefonon egyeztet az Igénybe vevővel. Ilyen esetekben a kiszállításról akkor intézkedünk, ha a fenti egyeztetések után pontosításra kerültek a kiszolgáltatáshoz szükséges adatok.
Az Igénybe vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Vállalkozás nem fogad el!
e.) Kiszolgáltatási akadály és annak anyagi következményei
Kiszolgáltatási akadálynak minősül, ha a visszaigazolásban megjelölt időintervallumban a megadott szállítási helyen és időpontban nincs jelen sem az Igénybe vevő, sem (ha van ilyen) az átvételre jogosult személy. Ez esetben a Vállalkozás vagy annak fuvarozással megbízott partnere megkísérli felvenni a kapcsolatot a Igénybe vevővel – előbb a helyszínen, telefonon azonnali válasz hiányában pedig a megadott e-mail címen –, a kiszolgáltatás helyének és időpontjának újabb egyeztetése érdekében. A kapcsolatfelvétel eredménytelensége esetén a Vállalkozás jogosult elállni a szerződéstől, melyről írásbeli értesítést küld a Fogyasztónak az e-mail címre.
Amennyiben a kiszolgáltatásnak az akadálya az, hogy az Igénybe vevő által átvételre jogosultként megnevezett személy még nem töltötte be a 18. életévét, vagy erről nem lehet teljes bizonyossággal meggyőződni, akkor a Vállalkozás vagy annak csomagküldést végző megbízottja az előzőleg meghatározottak szerint újabb egyeztetést kísérel meg az Igénybe vevővel, annak eredménytelensége esetén pedig eláll a szerződéstől.
A fent rögzített kiszolgáltatási akadályok az Igénybe vevő magatartásának felróható, illetve érdekkörében bekövetkezett eseménynek minősülnek, melyre tekintettel elállás esetén a Vállalkozás jogosult a kiszállítás díjára. Amennyiben a kiszállítás eredetileg díjmentes volt az Igénybe vevő részére (pl.: a mennyiségi megrendelés esetén, értékhatár elérése miatt), a Vállalkozás 1.590 Ft kiszállítási díjat számol fel az Igénybe vevő részére.
f.) Kupon használatának feltételei és a kuponok felhasználása
Kupon Felhasználási Feltételek
Általános kupon feltételek
- Az online kupon nem váltható át pénzre, nem adható vissza belőle pénz, vagyis, ha a vásárlás értéke nem éri el a kupon értékét, akkor az egész kupon felhasználásra kerül;
- A lejárt online kupon nem használható fel;
- Az online kupon átruházható harmadik személyre azáltal, hogy az Igénybevevő átadja a kuponkódot a harmadik személynek. Az ilyen jellegű átruházás csak a kupon Webáruházban történő felhasználására vonatkozik, a kupon megszerzésére nem;
- A kupon általában akciós termékekre is érvényesíthető, de egyéb kedvezményekkel nem minden esetben vonható össze (adott kuponról szóló tájékoztatás szerint);
- Az online kupon többszörözése, utánképzése, másolása, hamisítása tilos abban az esetben is, ha a webáruházban egy kupon csak egyszer felhasználható;
- A Vállalkozás kizárja felelősségét az Igénybe vevő oldalán, a kupon elfogadására, illetve a kuponnal igénybe vehető szolgáltatásra, termékre, a kupon jogosulatlan felhasználására vonatkozóan;
- A Vállalkozás jogosult egyoldalú érvényességi idő vagy online kupon felhasználási feltételeinek módosítására.
Promóciós kuponokra vonatkozó feltételek
Promóciós kupon olyan kupon, amit a Vállalkozó egy konkrét termék kipróbálásának előmozdítása céljából tesz közzé a weboldalon. A promóciós kuponokra vonatkozó feltételek a következők:
– A promóciós kupon más kuponnal is használható egy vásárláson belül, azonban egy termékre más kuponnal együtt nem beváltható (egy termékre, egy vásárláson belül csak egy kupon használható)
– Egy kuponnal csak egy termék vásárolható egy rendelésen belül
– Bejelentkezett felhasználó nem veheti igénybe
– Más kedvezménnyel nem összevonható
Kuponok beváltása (fizetés a kuponnal)
A Webáruházban lehetőség van arra, hogy az Igénybe vevő ún. kedvezménykupon felhasználásával vásároljon.
A felhasználható kuponokat a vásárlás során tudja megadni az Igénybe vevő vagy a Kosárban (“Kuponkód” mezőbe beírva majd a “Kupon beváltása” gombra kattintva) vagy pedig a “Pénztárban” a “Van kuponod?” kérdés után megjelenő ” Kattints ide a kód megadásához” linkre kattintva megjelenő “Kuponkód” mezőbe beírva majd a “Kupon beváltása” gombra kattintva.
A Webáruház a megadott kupon érvényességét (hogy az érvényes-e az adott termékre, illetve lejárati dátumát) azonnal ellenőrzi és visszajelzi azt az Igénybe vevőnek, majd sikeres kuponbeváltást követően a kuponnal kapott kedvezmény, illetve a kupon sorszáma megjelenik a fizetendő összegben is.
6.) A vásárlástól való elállási jog Fogyasztónak minősülő igénybe vevők esetén
A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Az elállási/felmondási határidő:
- termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó vagy a Fogyasztó által megjelölt – a fuvarozótól eltérő – harmadik személy a terméket átveszi.
Ha a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Vállalkozás címére. Ebből a célból felhasználhatja a Vállalkozás által a Visszaigazolásban vagy a Vállalkozás weboldaláról letölthető Elállási/Felmondási Nyilatkozatmintát is.
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás joghatásai:
Ha a Fogyasztó eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Vállalkozás által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A Vállalkozás a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Termék adásvételére irányuló szerződés esetében, a Vállalkozás a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapja a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a Vállalkozás a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.)
A Fogyasztó köteles a Vállalkozás számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Kiegészítés a tájékoztatóhoz – Kivételek a webáruház termékeivel kapcsolatos elállási jog alól; azaz a Fogyasztó nem élhet az elállási jogával az alábbi esetekben:
a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
b) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl: táplálékkiegészítők);
d) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
e) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7.) Jótállás
A jótállás – hétköznapi és közismert nevén „garancia” – azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
Jótállásnál tehát mindig a Vállalkozásnak kell bizonyítania, ha mentesülni akar a felelőssége alól, hogy a hivatkozott hiba oka a teljesítés (például: áru átadása után keletkezett és a terméket megvásárló Igénybe vevő nem rendeltetésszerű használatának a következménye).
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
A kötelező jótállás időtartama 1 év – e határidő elmulasztása jogvesztéssel jár – , amelynek kezdő időpontja a termék a terméket megvásárló Igénybe vevőnek történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja (tehát a jótállási idő nem feltétlenül a vásárlás napján kezdődik).
A Fogyasztó a (kötelező) jótállás keretében a jótállási idő alatt felmerülő minőségi kifogás esetében elsődlegesen a termék kijavítását kérheti. A Fogyasztó a kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál is jelezheti. Ez esetben a javítószolgálat köteles a Vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.
A vállalkozásnak (vagy a javítószolgálatnak) törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Abban az esetben, ha a Vállalkozás vagy a javítószolgálat az átvételtől számított 15 napon belül nem végezte el a javítást, a Fogyasztó kérheti a termék cseréjét, illetve, amennyiben ez nem lehetséges (pl.: készlethiány miatt), az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti. A Fogyasztó a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
8.) Kellékszavatossági jog az Igénybe vevőnek
A kellékszavatosság azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a Vállalkozás (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hibaok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
A szavatosság körében a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál a fogyasztói szerződésekre irányadó – azaz a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály – és a fő szabály alól kivételt képező szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A Vállalkozás kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hibaokban) szenvedő terméket adott el, vagy sem.
A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik. Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Fogyasztókkal kapcsolatos egyéb jogok és kötelezettségek:
A Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
– elsősorban kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak – másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
– másodsorban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
A elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető!
Kellékszavatossági igény érvényesítésekor – a szavatossági idő teljes időtartama alatt, azaz itt nincs kivétel – a szerződés megkötését a Fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a Vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, felhívja a Fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének módjára.
A szerződés megkötését bizonyítottnak tekinti a Vállalkozás, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja.
A Vállalkozás a fogyasztói kifogásokat (szavatossági és jótállási igény bejelentését) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározott alapján – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által közzétett – “Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásokról” elnevezésű dokumentumban rögzíti.
9.) Termékszavatossági jog a Fogyasztó részére
A termékszavatosság alapján a gyártó közvetlenül felel a hibás ingó(!) dolog hibájáért a Fogyasztóval szemben, de csak a jogi értelemben vett Fogyasztóval (fogyasztóval) szemben.
Termékszavatosság esetén a termék akkor hibás, ha a forgalomba hozatalkor (amikor a konkrét termék a gyártó fennhatósága alól kikerül, és nem akkor, amikor a terméktípus megjelent a piacon) hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termékszavatosság a gyártót a termék forgalomba hozatalától számított két évig terheli. Ezen igényérvényesítési határidő azonban annyiban eltér a kellékszavatossági határidőtől, hogy nem elévülési, hanem jogvesztő, azaz ezt követően már termékszavatossági igényt nem lehet érvényesíteni.
A termékszavatosságból eredő jogok tulajdonváltozás esetén az új tulajdonost illetik meg.
A Fogyasztó termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártótól a Fogyasztó/fogyasztó elsősorban kijavítást kérhet. Ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, vagy a Fogyasztó/fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges, akkor cserét kérhet. Azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen értelemszerűen a gyártó és a Fogyasztó/fogyasztó között nem jött létre szerződés, így „pénzátadásra” vagy szerződéstől való elállásra sem tud sor kerülni.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A termékszavatosság a kellékszavatosságtól abban tér el, hogy a termékszavatosság:
1) kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén áll fenn;
2) kizárólag fogyasztó érvényesítheti, de az új tulajdonost is megilleti ez a jog;
3) közvetlenül a gyártónak (forgalmazónak, importálónak) kell helytállnia;
4) sokkal szűkebb körben minősül hibásnak a termék, amely alapján a gyártó felelőssége fennáll;
5) a fogyasztó kizárólag a termék kijavítását vagy kicserélését igényelheti;
6) végig a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a termék hibás volt;
7) a termékfelelősség alól a gyártó kizárólag a törvényben felsorolt esetekben mentesül;
8) az igényérvényesítés határideje 2 év, amely a termék forgalomba hozatalától számítódik és jogvesztő (nem elévülési).
10.) A Fogyasztó kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartama
Három napos cseregarancia
Egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendelet értelmében, a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (vagy üzembehelyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt. Ez esetben a vállalkozás nem hivatkozhat Ptk. szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Tekintettel arra, hogy a kötelező jótállás idején a bizonyítási teher a kereskedő oldalán áll, így a hiba gyártási eredetének felderítése érdekében akár szakvéleményezésre is küldhetik a készüléket.
A három munkanapon belüli csereigény esetén a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut – amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál – előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk azonnali kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről.
Jótállás
A “háromnapos cseregarancia” hatálya alá nem tartozó olyan tartós fogyasztási cikkek esetében, amire kormányrendelet kötelező jótállást ír elő, a Fogyasztó a vásárlás napjától (vagy beüzemelést igénylő termék esetében a beüzemelés napjától) számított egy éven belül élhet jótállási kötelezettségével. Jótállási igény érvényesítésekor a jótállásra kötelezettnek 15 nap áll rendelkezésére, hogy a terméket megjavítsa. Amennyiben ez nem teljesül, a Fogyasztó másik szavatossági jogra is áttérhet.
Kellékszavatosság
A Vállalkozás által forgalmazott termékekre vonatkozóan a Fogyasztó – a szerződés teljesítésétől számított két éven belül – kellékszavatossági jogát (kijavítást, cserét, árleszállítást, vagy végső soron el is állhat a szerződéstől) érvényesítheti, amennyiben a termék hibája már a vásárláskor fennállt. Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A Fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Termékszavatosság
Amennyiben a Fogyasztó által megvásárolt ingó dolog a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek nem felelt meg, vagy nem rendelkezett a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal, a Fogyasztó termékszavatossági jogával élhet a termék forgalomba hozatalától számított két éven belül (a két év jogvesztő, nem elévülési).
(Szerződés hiányában a jogvesztő határidő kezdete nem a teljesítés /vásárlás/ időpontja, hanem a gyártó által történő forgalomba hozatal (amikor a konkrét termék a gyártó fennhatósága alól kikerül, és nem akkor, amikor a terméktípus megjelent a piacon).
11.) Panaszkezelés
a.) Elsősorban a vállalkozást keresse fel panaszával (a vállalkozás panaszkezelési módja)
A Vállalkozás arra törekszik, hogy a Fogyasztó részéről felmerült panaszokat “házon belül” megoldja és a Fogyasztó megelégedésére, a lehető leghamarabb orvosolja azt.
A Fogyasztó a Vállalkozásnak, illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással.
Szóbeli panasz kezelése
A Vállalkozás a hozzá beérkező szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadja a fogyasztónak,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a panasz beérkezését követően harminc napon belül írásban – érdemben – válaszolja meg a fogyasztó részére. Amennyiben a Vállalkozás elutasítja a panaszt, a fogyasztó részére a panaszt elutasító álláspontját megindokolja.
A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Vállalkozás a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény szerinti (a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt) szóbeli (illetve ettől eltérő módon tett) kifogás esetén a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által közzétett jegyzőkönyvet használja:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/sites/default/files/jegyzokonyvminta_szobeli_panaszrol_2.1.pdf
Írásbeli panasz esetén
A Vállalkozáshoz írásban érkezett panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül írásban válaszolja meg és küldi meg egyidejűleg a Fogyasztó részére, ami válasz a panasz elutasítása esetén tartalmazza az elutasítás indoklását is.
A panasz elutasítása esetén – legyen az szóbeli vagy írásbeli – a Vállalkozás írásban tájékoztatja a Fogyasztót – elutasító álláspontján, valamint annak indoklásán felül – arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
A Vállalkozás az alábbi elérhetőségein fogadja a fogyasztói panaszokat:
Postai levelezési cím: | BÉKÉSI BRAND Kft., 7632 Pécs, Uitz Béla utca 15. 5. emelet 16. |
E-mail cím: | bekesi.brand@gmail.com |
b.) Másodsorban vegye igénybe az Online Vitarendezési Platformot
A hazai vállalkozások kötelesek együttműködni a hazai békéltető testületekkel, máskülönben fogyasztóvédelmi bírságot kapnak. A cégek képviselőinek szintén előnyös az online békéltető honlap, mivel időt, pénzt spórolva nem kell megjelenniük sem nekik, sem pedig a fogyasztónak személyesen. A vitás felek és a testület közötti párbeszéd végig a világhálón folyik és a megoldásra irányuló ajánlatukat néhány kattintással teszik meg.
Az egy egyszerű regisztrációt követő bejelentkezés után könnyűszerrel nyújthatja be panaszát az online békéltető honlapon keresztül. Az így bejelentett panasz a Békéltető Testülethez kerül.
Miután a békéltető testülethez került az ügy, a vitarendezési eljárásban legkésőbb kilencven napon belül döntés születik, az eljárási határidő meghosszabbításra csak kivételes esetben van mód. Az eljárás teljes egészében az interneten zajlik, ami a legnagyobb előnye ezen vitarendezési eljárásnak, hiszen sem a Fogyasztónak, sem pedig a vállalkozásnak nem kell utaznia, otthonából, az Interneten keresztül folytathatják le a Békéltető Testületi eljárást.
További információk az Online Vitarendezési Platformról itt található:
https://pe-ta.hu/tajekoztato-az-online-vitarendezesi-platformrol/
c.) Panaszkezelés közvetlenül a Békéltető Testület közreműködésével
A Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében – jogszabályi kötelezettségének eleget téve – igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
A Testület eljárásának célja, hogy a fogyasztók és a gazdálkodó szervezetek, azaz a vállalkozók között felmerült vitás ügyeket a felek között egyezséggel zárja le. Ha nem jön létre egyezség, akkor a Békéltető Testület a határozatával dönti el az ügyet, amelynél figyelemmel kell lennie a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésére.
A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások
- minőségével, biztonságosságával,
- és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
- valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével
kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.
Ez azt jelenti, hogy amennyiben akár adás-vételi, akár vállalkozói szerződés alapján nyújtott szolgáltatás nem felel meg a jogszabályokban, illetve a szerződésben foglaltaknak a vevő, illetve a megrendelő a Békéltető Testülethez fordulhat. Fontos tehát, hogy a békéltetést csak a fogyasztó, mint magánszemély kezdeményezheti.
További információk a Békéltető Testületekről szóló tájékoztatónkban található.
d.) Végső esetben forduljon a Hatósághoz
Amennyiben panaszát nem sikerült orvosolnia sem a Vállalkozásnak, sem a Békéltető Testületnek, végső megoldásként forduljon a területileg illetékes járási hivatalhoz.
Fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben első fokon a továbbiakban a járási hivatalok járnak el. Megkülönböztetünk megyeszékhely szerinti járási hivatalt (mely hivatalok hatásköre egyes kérdésekben a megye egész területére terjed ki), valamint járási hivatalt (mely hivatalok hatásköre a járás területére terjed ki).
Fogyasztóvédelmi jellegű panaszukat bármelyik járási hivatalban benyújthatják, fontos azonban tudni, hogy nem minden járás jár el minden fogyasztóvédelmi ügyben. (Amennyiben a benyújtott panaszban foglalt ügykör nem tartozik az adott járás illetékességébe vagy hatáskörébe, úgy az adott járás továbbítja azt a megfelelő helyre)
Az egyes kiemeltebb ügykörökben csak a megyeszékhely szerinti járások rendelkeznek hatáskörrel.
A (nem megyeszékhely szerinti) járási hivatalokhoz érdemes fordulni a fentieken túlmenő esetekben, mint például az
– egységár-, eladási ár feltüntetésével,
– a termékek minőségi kifogásának kezelésével,
– szavatosság- jótállással kapcsolatos tájékoztatási kötelezettség elmulasztása, jogszerűtlenségének gyanúja miatt,
– az általános kereskedelmi feltételek szabálytalanságaival kapcsolatban
– fiatalkorúak dohány-, és alkoholtermékekkel, valamint szexuális termékekkel való kiszolgálása kapcsán.
A területileg illetékes járási hivatal kereső a következő linken elérhető: http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista
e.) És, ha már nem maradt más megoldás, – legvégső esetben – forduljon Bírósághoz
Amennyiben fenti eljárások nem vezetnek eredményre, a szerződésszegés tényének és a szavatossági igény jogosságának megállapítása érdekében forduljon – lakhelye szerint illetékes – Bírósághoz.
12.) Adatvédelem
A Vállalkozás az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából a Fogyasztó hozzájárulása nélkül, jogszabály alapján kezelheti a Fogyasztó azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és lakcímet.
A Vállalkozás, a Fogyasztó által megadott személyes adatokat kizárólag az Adatkezelési Tájékoztatóban rögzített tartalom szerint kezeli.
Az Adatkezelési Tájékoztató mindenkor aktuális verziója a https://pa-ta.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ webcímen érhető el.
13.) A szerződés hatálya
Jelen ÁSZF 2024.03.01. napján került közzétételre.
Jelen ÁSZF, mint elektronikus úton tett szerződési jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az igénybe vevő számára hozzáférhetővé válik és termék adás-vételére irányuló szerződés esetén határozatlan időre jön létre, visszavonásig vagy újabb verziószámmal megjelölt ÁSZF közzététele napjáig marad hatályban.
14.) Záró rendelkezések
A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et.
Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása (kivéve: ÁSZF és a weboldal tájékoztatónak kizárólag saját céllal történő letöltése és tárolása), feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül.
Abban az esetben, ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben a Vállalkozás az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás, csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Minden jog fenntartva!